Welke aandelen ?

Voor algemene discussies over beleggen, kunt u in dit forum terecht. Zowel voor beginners als gevorderden.

Welke aandelen ?

Berichtdoor lucson » 12 feb 2009 14:11

Nu de koers in een gorte dip zit is het een goed moment om een mooie protefieulle op te starten...
Nu zou ik graag weten welke bedrijven -nationaal als internationaal- kans hebben om op middelange tot lange termijn een sterke groei kunnen/zullen tonen?
Waar moet men nu in inversteren om er later een goed rendement te kunnen verwerven?

Lucson
Laatst gewijzigd door Eufino-Peter op 12 feb 2009 15:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt
lucson
1-24 posts
1-24 posts

Welke aandelen ?

Adverteerder

Re: Welke aandelen interessant

Berichtdoor Obelix » 12 feb 2009 15:37

lucson schreef:Nu de koers in een grote dip zit is het een goed moment om een mooie portefeuille op te starten...

Ik zou toch niet vandaag met 100 procent van mijn beleggingskapitaal instappen. Je kan beter gespreid instappen.

lucson schreef:Nu zou ik graag weten welke bedrijven -nationaal als internationaal- kans hebben om op middellange tot lange termijn een sterke groei kunnen/zullen tonen?

Als je op zoek bent naar bedrijven die de komende jaren sterk zullen groeien, dan denk ik dat je best op zoek gaat naar bedrijven die al aan het groeien zijn.

Even de aandelenscanner hier erop losgelaten met de volgende gegevens:

Omzetgroei: meer dan 20 %
Return on assets: meer dan 8%
Current Ratio: meer dan 1.5
Schulden tov eigen vermogen: <0.5

Zo krijg je bedrijven die mooi groeien, en geen financieringsproblemen hebben. Toch wel een belangrijk criterium in de huidige tijden.

Enkele resultaten van die screening: Google, Apple, Jacobs Engineering, Qualcomm en Monsanto. Of dat écht goede koopjes zijn, dat kan ik je niet zeggen. Ik wil je maar wat ideeën aanreiken.

Vooral Amerikaanse bedrijven dus, maar dat komt omdat de Europese bedrijven vaak nog geen resultaten gepubliceerd hebben en ik ga er maar voorzichtigheidshalve van uit dat resultaten van meer dan een half jaar geleden niet meer echt relevant zijn. Ik heb ze er dus ook niet opgezet hier.

lucson schreef:Waar moet men nu in investeren om er later een goed rendement te kunnen verwerven?

Moesten we dat nu eens weten hé Lucson, dan waren we allemaal rijk ;) . De ene zal zeggen aandelen, de andere bedrijfsobligaties en nog andere vinden goud een betere keuze.
Obelix
250-499 posts
250-499 posts

Re: Welke aandelen ?

Berichtdoor ronald » 12 feb 2009 16:55

Ik zou de investering in direct vastgoed overwegen. Kijk maar eens op ***verwijderd***.

Zeer interessante beleggingen, het vereist wel enige specifieke kennis...
Laatst gewijzigd door Eufino-Peter op 12 feb 2009 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Advertentie verwijderd
ronald
1-24 posts
1-24 posts

Berichtdoor Obelix » 13 feb 2009 17:00

ronald schreef:Ik zou de investering in direct vastgoed overwegen. Kijk maar eens op ***verwijderd***.

Zeer interessante beleggingen, het vereist wel enige specifieke kennis...

Waarom zou ik in godsnaam direct beleggen in vastgoed ? Ik ben nogal een fan van spreiding en om gespreid in vastgoed te beleggen, moet je een fortuin hebben (en dat heb ik jammer genoeg niet ;) ).

Vraag maar eens aan de mensen die hun hele vermogen in Fortis belegd hadden hoe belangrijk spreiding is !
Obelix
250-499 posts
250-499 posts

Berichtdoor Obelix » 20 feb 2009 12:42

Nog iemand beleggingsideeën (liefst met een goede achterliggende reden :) )?
Obelix
250-499 posts
250-499 posts

Berichtdoor dve845 » 13 jul 2010 23:03

Lees onderstaande link voor een ideetje (en vele andere)
http://www.monest.net/phorum/read.php?4,107,107#msg-107

Mededeling Trivano:
Het is niet de bedoeling dat je het Trivano-forum gebruikt om reclame te maken voor je eigen website. Twee berichten waarin je allebei enkel een link naar je eigen site post zonder enige inhoud op dit forum te plaatsen, begint sterk op spam te lijken.
dve845
1-24 posts
1-24 posts

Berichtdoor dve845 » 30 jul 2010 10:25

Het berichtje hoorde bij nader inzicht beter (en alleen) thuis op de Nyrstar thread.

Mijn excuses.

Dirk
dve845
1-24 posts
1-24 posts

Terug naar Beleggen