Grafiek Agfa-GevaertAgfa-Gevaert

BRU: AGFB | BE0003755692
20 juli 2018

Agfa-Gevaert : Openbaarmaking over een transparantie-kennisgeving (Norges Bank) - Gereglementeerde informatie

Nieuws via RSS voor Agfa-Gevaert
13 juli 2018 17:40

(artikel 14 van de wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen)

Mortsel, België - 13 juli 2018 - 17.40 uur CET

Overeenkomstig Agfa-Gevaert NV's statuten werd de drempel, vanaf dewelke een deelneming moet worden bekendgemaakt, vastgesteld op 3%, 5% en elk veelvoud van 5%.

Conform de Wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde bedrijven, publiceert Agfa-Gevaert (Euronext: AGFB) volgende kennisgevingen:

Norges Bank heeft op 13 juli 2018 gemeld dat het op 12 juli 2018 over een participatie in Agfa-Gevaert beschikte van 5.064.167 stemrechten, hetzij 2,95% (noemer is 171.851.042), en daarmee de drempel van 3% naar onder heeft overschreden.Tezelfdertijd deelde Norges Bank mee dat het 949.994 stemrechten in leen heeft of 0,55%. Dit geeft een totaal van 6.014.161 stemrechten of 3,50%, waardoor de drempel van 3% opnieuw naar boven wordt overschreden.

Norges Bank is de centrale bank van Noorwegen. Als onderdeel van haar activiteiten als centrale bank, beheert Norges Bank de deviezenreserves. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor het beheer van het Noorse Government Pension Fund Global (GPFG). Formeel is het beheer van het GPFG de verantwoordelijkheid van het Ministerie van Financiën, maar het is gedelegeerd aan Norges Bank. Alle investeringen worden uitgevoerd door Norges Bank - die optreedt als opdrachtgever - en alle posities zijn geregistreerd op naam van Norges Bank.

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen als gevolg van de Wet van
2 mei 2007 en Agfa-Gevaert NV's statuten, kunnen verstuurd worden naar viviane.dictus@agfa.com

Over Agfa
De Agfa-Gevaert Groep ontwikkelt, produceert en verdeelt een uitgebreid portfolio van analoge en digitale beeldvormingsystemen en IT-oplossingen, voornamelijk voor de grafische industrie, de sector van de gezondheidszorg en ook voor specifieke industriële toepassingen. De hoofdzetel en de moedermaatschappij van Agfa bevinden zich in Mortsel, België.
Agfa-Gevaert realiseerde in 2017 een omzet van 2.443 miljoen euro.

Contact:
Viviane Dictus